مسکوخبرداد: حمله جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکا با بمب‌های ممنوعه به دیرالزور

حمله جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکا به دیرالزور سوریه

 حمله جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکا با بمب‌های ممنوعه به دیرالزور خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مقامات روس، از حمله دو فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکا با بمب‌های ممنوعه فسفری به استان دیرالزور سوریه خبر داد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از «مرکز روسی آشتی برای سوریه» و مقامات نظامی روسیه، از حمله دو فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکا با بمب‌های ممنوعه فسفری به استان دیرالزور سوریهخبر داد. طبق گزارش مرکز آشتی برای سوریه، حملات هوایی جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکا باعث آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در استان دیرالزور شده اما هنوز از تلفات احتمالی این حمله خبری منتشر نشده است. ژنرال ولادیمیر ساوچنکو، از مقامات نظامی ارشد روسیه، نیز با بیان اینکه استفاده جنگی از “فسفر سفید” بر اساس پروتکل الحاقی کنوانسیون ژنو (مصوب ۱۹۴۹) ممنوع است، بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در استان دیرالزور سوریه در اثر استفاده از تسلیحات حاوی این ماده ممنوعه را تایید کرد. این نخستین باری نیست که ائتلاف نظامی آمریکا بدون اجازه دولت سوریه در دیرالزور عملیات نظامی انجام می‌دهد. در ماه ژوئن گذشته نیز این ائتلاف با حمله هوایی به منطقه بوکمال، باعث کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش سوریه شد. همچنین در حمله هوایی آمریکا به دیرالزور در سال ۲۰۱۷ نیز شش غیرنظامی از جمله سه کودک جان خود را از دست دادند. دولت سوریه ائتلاف نظامی آمریکا را متهم کرده است که از فسفر سفید برای تخریب زیرساخت‌ها و کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند. انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 19 شهريور 1397
رئیس شورای سیاسی نُجَباء خطاب به سیاسیون عراقی: در کنار ملت و رهبر ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ای

در کنار ملت رهبر  ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت شما ایستاد

 رئیس شورای سیاسی النجباء گفت: ترامپ نمی‌تواند مردمی را که با ارادت نظام ولایت‌فقیه را انتخاب کرده‌اند، به زانو دربیاورد.   شیخ علی الاسدی رئیس شورای سیاسی النجباء امروز شنبه ۲۰ مردادماه در واکنش به برخی زمزمه‌های سیاسیون عراقی برای پیوستن به ائتلاف تحریمی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: در کنار ملت مجاهد و رهبری حکیم ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت شما ایستاد. بر اساس این گزارش، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی النُجَباء در مورد تحریم‌های خصمانه آمریکا با تمجید از روحیه مقاوم ایرانیان در مقابله با استکبار جهانی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور کم خرد آمریکا نمی‌تواند مردمی را که با ارادت کامل نظام ولایت‌فقیه را انتخاب کرده‌اند، به زانو دربیاورد. حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» افزود: تصمیم ظالمانه‌ای که توسط رئیس آمریکا علیه ملت ایران اتخاذ شد، مخالف همه ارزش های انسانی و قوانین بین المللی و اخلاقی است. وی خاطرنشان کرد: ایران از برهه کنونی با اقتدار تمام عبور خواهد کرد؛ همانگونه که موانع قبلی را در سایه هدایت‌های رهبری حکیم و بادرایت پشت سر گذاشته است. عضو بلندپایه نُجَباء خطاب به سیاستمداران عراقی تاکید کرد: ما این تصمیم مفتضحانه را محکوم می‌کنیم و از شما می‌خواهیم که در کنار این ملت مجاهد و رهبر حکیم آن بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت عراق ایستاد هنگامی که این سرزمین توسط نیروهای شر مورد حمله قرار گرفت و ما یاوری جز فرزندان سلمان محمدی نیافتیم.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1397
«محمد خضر الکبش»کیست؛ با «ذوالفقار» حزب الله آشنا شوید / اهل سنتی که برای مقاومت سنگ تمام گذاشت

  

محمد خضر البکش

اگرچه دشمنانِ حزب‌الله، این جنبش را به طایفه‌گرایی و توسعه‌طلبی با هدف سیطره بر لبنان متهم می‌کنند، اما شواهد امر، از جمله حضور جوانان طایفه اهل سنت در صفوف مقاومت خلاف این اتهامات را ثابت می‌کند.   سرویس جهان مشرق – «ذوالفقار» یکی از ۷ رزمنده مقاومت حزب الله بود که در جریان دفع حمله گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در شهرک «تله العیس» حلب به شهادت رسید.   در زمان شهادت بیش از ۱۹ سال نداشت .. از جمله جوانان اهل سنت لبنان بود که در صفوف مقاومت با خطر تروریسم تکفیری که موجودیت و هویت ملل منطقه را تهدید می کرد، می جنگید.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
ورود نیروی هوایی یمن به کارزار؛ برگ‌ برنده یمنی‌ها برای ادامه جنگ با آل‌سعود چیست؟!

 ئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: نیروی هوایی یمن به زودی وارد نبرد با متجاوزان سعودی – آمریکایی می شود.  در آخرین روزهای تیرماه بود که نیروهای انصارالله یکی از شرکت های پالایشگاه نفتی آرامکو را با استفاده از پهپاد دور برد “صماد ۲” هدف قرار دادند. در همان روزها بود که محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: نیروی هوایی یمن به زودی وارد نبرد با متجاوزان سعودی – آمریکایی می شود. جنگنده های یمنی به زودی خواهند توانست وارد میدان مقابله با جنگنده های ائتلاف سعودی – آمریکایی و هم پیمان های آن شوند و به این ترتیب ملت یمن می تواند از حریم هوایی خود حفاظت کند. این جملات الحوثی یعنی جنگ یمن وارد فاز جدید شده که عربستان و آمریکا به هیچ وجه حتی فکر آن را هم نمی کردند. پهپاد «صماد ۲ »، سلاح یمنی جدیدی است که در چهارمین سال تجاوز و محاصره آمریکا و عربستان علیه یمن توسط مزدوران سعودی و اماراتی، وارد میدان نبرد شد. این پهپاد یک پرنده دور برد است که توانایی پرواز فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر را دارد و ویژگی مهم آن در نفوذ به حریم هوایی عربستان و عدم ردیابی از سوی رادارها و تجهیزات پیشرفته ارتش آل‌سعود است. حمله یک پهپاد شناسایی به شرکت آرامکو با عمق راهبردی آن، به معنای انتخاب یک هدف راهبردی با ابعاد نظامی و اقتصادی است، به گونه ای که بر همه تصمیم‌های آتی عربستان درباره ادامه تجاوز به یمن تاثیرگذار خواهد بود و همچنین بر طرح گسترده عربستان برای اقتصاد بدون نفت، تاثیرگذار است. 

قدرتی که نادیده گرفتن آن، برای آل‌سعود گِران تمام شد

 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
نمایش قدرت موشکی یمن چگونه وحشت را بر عربستان و متحدانش حاکم کرد؟

 

پایتخت‌هایی که از قدرت یمن به لرزه افتادند!ارتش یمن چگونه وحشت را بر کشور های شیخ نشین حاکم کرد؟

 منابع یمنی اخیرا از حمله پهپادی یمنی ها به فرودگاه بین المللی ابوظبی خبر دادند. یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن با اشاره به رونمایی از پهپاد صماد۳ ، اعلام کرد: فرودگاه بین المللی ابوظبی با پهپاد صماد ۳ هدف قرار گرفته است. مسئولان فرودگاه ابوظبی ضمن اذعان به این حمله اعلام کرده اند که تحولات را با همکاری مقامات مربوطه دنبال می کنند. مقامات فرودگاهی ابوظبی مدعی شدند که در فرودگاه و پروازهای آن اخلالی ایجاد نشده است. این حمله خارج از انتظار سعودیها و متحدان متجاوز آنها یعنی امارات متحده عربی در حالی اتفاق افتاد که متجاوزان گمان می کردند یگان های موشکی یمنی دیگر کارایی سابق را نداشته و نمی توانند همچون گذشته مواضع استراتژیک را هدف قرار دهند. با این حال، حمله انجام شده ضمن برهم زدن تمامی معادلات میدانی، نشان داد که عمق استراتژیک دشمن سعودی و تمامی متحدان آن ازجمله امارات متحده عربی در تیررس موشک های پیشرفته و بالستیک یمنی ها است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
قدرت‌نمایی « الصماد ۲» برای شاهزاده‌های سعودی در آسمان ریاض

 

یمن

پهپادهای یمنی در ۲۰ روز گذشته، هفت عملیات علیه نیروهای شورشی و ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در مناطق اشغالی یمن انجام دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، پهپادهای جنبش مقاومت انصارالله یمن در ۲۰ روز گذشته، هفت عملیات علیه نیروهای شورشی و ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در مناطق اشغالی یمن انجام دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

 در ادامه، جزئیات عملیات های هفت گانه پهپادهای انصارالله را علیه نیروهای شورشی و ائتلاف می خوانید:

 ۱- چهاردهم تیرماه: نخستین عملیات پهپادهای انصارالله به شمار می آید که تجمع فرماندهان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی را در پایگاه نظامی «البریقه» در استان عدن در جنوب یمن هدف قرار دادند.

 به گفته منابع میدانی در این حمله پهپادی، شماری از فرماندهان ائتلاف به همراه نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
شب و روزهای کابوس‌بار برای نتانیاهو فرا رسید

 

قنیطره.jpg

استان قنیطره با تسلیم شدن آخرین گروه های تروریستی در آستانه آزادی کامل قرار گرفت.

 نیروهای ارتش سوریه از ظهر روز چهارشنبه عملیاتی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش در استان قنیطره و محاصره آنان در جنوب غرب استان درعا (قطع ارتباط با جولان اشغالی) آغاز کردند. 

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند تمامی نقاط آلوده تحت اشغال داعش را در استان قنیطره پاکسازی کنند و عناصر تروریستی را به سمت جنوب غرب استان درعا فراری دهند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
روحانی به شکل بی سابقه ای ترامپ را تهدید کرد

 

دوحه – ایرنا – پایگاه خبری شبکه تلویزیونی لبنانی’الجدید’ ضمن بازتاب سخنان امروز یکشنبه رییس جمهوری ایران در جمع دیپلمات های کشور، نوشت : حسن روحانی به شکل بی سابقه ای دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را تهدید کرد.

به نوشته الجدید، رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
این گزارش افزود : روحانی در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک ایران در خارج کشور تاکید کرد که آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.
رییس جمهوری ایران با بیان اینکه هر گاه اتحادیه اروپا قصد نزدیک شدن به ایران را داشت آمریکا با فشار مانع آن شد، گفت :دولت فعلی آمریکا همزمان در حال ستیز با دنیا و منافع ملی خودش است. هیچگاه مثل اکنون نمی شد گفت که کاخ سفید ضد حقوق بین الملل و ضد جهان اسلام و ملت فلسطین است..
به نوشته این پایگاه خبری ، رییس جمهوری ایران در خصوص صادرات نفت کشورش هم گفت : کسانی که کمترین درک از مسایل سیاسی داشته باشند متوجه هستند که امکان توقف صادرات نفت ایران وجود ندارد
رییس جمهور روحانی تاکید کرد : تنگه های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
اظهارات تامل برانگیز میلیاردر یهودی از روابط صهیونیست‌ها با رژیم آل سعود

 فعالان فضای مجازی کلیپی را منتشر کردند که در آن بارون روچیلد (از نوادگان همان خانواده‌ای که انگلیس را برای صدور اعلامیه بالفور قانع کرد) درباره روابط بین یهودیان و عربستان سعودی صحبت می‌کند.
در این کلیپ، روچیلد در گفتگویی تلویزیونی درباره آرمان‌هایش با گذشت یکصد سال از بیانیه بالفور صحبت می‌کند و می‌گوید امیدوار است اسرائیل در صلح و آرامش در کنار همسایگان عرب خود زندگی کند. وی همچنین تاکید کرد محقق ساختن چنین مسئله‌ای کاری بس دشوار است.
بارون روچیلد گفت: قطعا یکی از آرزو‌های من روابط مسالمت آمیز با همسایگان اسرائیل است و البته محقق ساختن این مسئله سخت‌ترین کار ممکن است، اما با وجود این و در سایه هرج و مرج موجود در خاورمیانه و اهمیت روابطی که اسرائیل در حال توسعه دادن به آن است نه تنها با اردن بلکه با مصر و البته عربستان سعودی، اگرچه جنگ سنی شیعی مانع اعلام عادی سازی روابط شد، اما این به ما کمک خواهد کرد.
وی افزود: اگر نیاز کشور‌های عربی به حمایت اطلاعاتی ما و همچنین بخشش و کرم اسرائیلی‌ها در ازای سرزمین‌های فلسطینی را در نظر بگیرید، در می‌یابیم که زمینه‌هایی برای خوش بینی وجود دارد، بنابراین من خوشبین هستم.


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
اطلاعات محرمانه ارتش روسیه لو رفت

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فناوری‌های بکارگرفته شده در موشک های مافوق صوت روسیه به خارج از این کشور درز کرده و سازمان امنیت فدرال، تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز جمعه اعلام کرد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه بازرسی در دفتر انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشک های مافوق صوت) را آغاز کردند.


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
شرکت رسانه‌ای سعودی و ایندیپندنت سایت خبری فارسی‌ زبان راه‌اندازی می‌کنند

به نقل از گاردین،روزنامه انگلیسی ایندیپندنت قرار دادی برای راه‌اندازی چهار وب‌ سایت خبری به زبان‌های عربی، ترکی، فارسی و اردو با یک شرکت رسانه‌ای در عربستان که در واقع دستگاه تبلیغاتی آل‌ سعود محسوب می‌شود، امضا کرده است.

ایندیپندنت که گاهی مواضع انتقادی نسبت به سیاست‌های رژیم سعودی دارد، مدعی شده است با وجود این قرارداد به سیاست‌های خودش در زمینه پوشش اخبار مربوط به عربستان سعودی، جنگ یمن و تجارت‌های تسلیحاتی ریاض ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
عاقبت وطن‌فروشی معارضان سوری

عده‌ای از معارضان دولت‌ قانونی سوریه پس از تنگ شدن عرصه بر تروریست‌ها با تجمع در مرز سوریه و رژیم صهیونیستی خواستار اجازه ورود به این رژیم هستند ولی با واکنش نیروهای نظامی مواجه می‌گردند.

عاقبت وطن فروشی+ فیلم معارضان دولت قانونی سوریه و تروریست‌ها که مدت‌ها با آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی همدست شده و برای بر هم زدن امنیت و آرامش مردم سوریه و خاورمیانه اعمال جنایتکارانه و غیرانسانی انجام می‌دادند،  امروز حتی برای حامیان دیروزشان هم ارزشی ندارند.

وطن فروشان سوری مورد حمایت اسرائیل که سالها به نمایندگی از این رژیم جنایتکار، سوریه را به ویرانه تبدیل کردند پس از شکست‌های متوالی از نیروهای مقاومت و ارتش سوریه دچار  آوارگی شدند و با هجوم به سمت مرزهای سوریه با رژیم صهیونیستی قصد ورو به این رژیم را داشتند ولی  نیروهای نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی در بلندگو آنها را تهدید به نزدیک‌تر نشدن به مرز می‌کنند و بلند می‌گویند برگردید.


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق مطرح کرد؛

آمریکا و عربستان قصد دارند با وارد کردن فتنه گران به صف تظاهرات به گروه‌های مقاومت عراقی از نظر امنیتی فشار آورند.

فتنه گری های آمریکا و عربستان در عراقبه نقل از تلویزیون المیادین، سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق با تأکید بر حمایت گروه های مقاومت از مطالبات مشروع تظاهرکنندگان عراقی گفت: آمریکا و عربستان قصد دارند با وارد کردن فتنه گران به صف تظاهرات، گروه های مقاومت عراقی را به لحاظ امنتیتی تحت فشار قرار دهند.

سید جعفر الحسینی در گفتگوی اختصاصی با المیادین درباره دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با فرماندهان سازمان بسیج مردمی گفت: این دیدار با هدف ایجاد هماهنگی های بیشتر و کمک برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده فتنه گران از تظاهرات مطالبه ای مردم صورت گرفت. مطالبات تظاهرکنندگان عراقی برحق است و بسیج مردمی از خواسته های مشروع آنان حمایت می کند.


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 27 تير 1397
آیا اسرائیل ابرهای ایران را می‌دزدد؟

یک کارشناس روس و یک صهیونیست پاسخ دادند؛

اذعان تحلیلگر صهیونیست به احتمال دستکاری ابرهای ایران بوسیله اسرائیل

 به نقل از اسپوتنیک، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، اخیرا در یک سخنرانی، تل‌آویو را به دستکاری در شرایط آب و هوایی و سرقت ابرهای ایران متهم کرد. در پی انتشار این خبر، اسپوتنیک با یک کارشناس روس و یک تحلیلگر صهیونیست درباره این مسئله گفتگویی انجام داد.

ولادیمیر سمنوف، معاون موسسه فیزیک اتمسفر در آکادمی علوم روسیه، در پاسخ به احتمال انجام این کار ضمن تایید این مسئله گفت می‌توان به طور محلی در وضعیت آب و هوا دست برد و تغییراتی انجام داد.

وی تصریح کرد: «در حقیقت، برای پراکنده کردن ابرهای باران‌زا و ابرهای عادی، می‌توان از هواپیماهایی با تسلیحات مملو از مواد شیمیایی خاص استفاده کرد.»


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 22 تير 1397
افسران چینی از تیپ ۶۵ نوهد ارتش بازدید کردند

افسران چینی از تیپ ۶۵ نوهد ارتش بازدید کردند

افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین صبح امروز چهارشنبه 13 تیرماه از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بازدید کردند.

 امیر  سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ 65 نوهد ضمن عرض خیر مقدم به هیئت نظامی چینی ، اظهار کرد: تیپ 65 نوهد علاوه بر ماموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی که بر عهده دارد، با در اختیار داشتن آموزشگاه جنگ‌های نامنظم مسئولیت انتقال آموزش به کارکنانی که جهت خدمت در این تیپ انتخاب می‌شوند را دارد.

وی همچنین به دوره‌هایی که در این تیپ به کارکنان ارتش آموزش داده می‌شود اشاره کرد و گفت: در تیپ 65 نوهد دوره‌های چتربازی، سقوط آزاد، تربیت مربی کوهنوردی نظامی، غواصی و قایقرانی، تک تیراندازی، رهایی گروگان، موتورسواری و تازش، عملیات ویژه و همچنین رزم در برف، کویر وسایر آموزش‌های مورد نیاز دیگر به کارکنان آموزش داده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
پیام سید حسن نصرالله به دبیرکل انصارالله یمن:‌ ای کاش من همراه شما و زیر پرچم شما می‌جنگیدم

پیام سید حسن نصرالله به دبیرکل انصارالله:‌ ای کاش من همراه شما و زیر پرچم شما می‌جنگیدم

 

 به نقل از  شبکه تلویزیونی المسیره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با درود فرستادن به ارتش و کمیته های مردمی یمن خطاب به عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: ای کاش من همراه شما و زیر پرچم شما می جنگیدم.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود گفت: «من و همه برادرانم و همه رزمندگان در جهان و همه کسانی که از معادلات نظامی مطلع هستند و تجارب نظامی دارند باید برای تجلیل از آن رزمندگان و آن اهل مقاومت و آن دلاورمردان و برای تجلیل از فرماندهان خردمند و شجاع و ثابت قدم و استوار، سر تعظیم فرود آوریم. این یک حقیقت است و تعارف نیست و برای بالا بردن روحیه نیست بلکه بر عکس من به این رزمندگان می گویم من شرمنده‌ام که در میان شما و همراه شما نیستم. بینی و بین الله زمانیکه این تصاویر و این دلاوری ها و ایستادگی های اسطوره ای را می بینم می گویم ای کاش با شما بودم. من می دانم همه برادرانم نیز همین را می گویند و هر فرد شریفی روی کره زمین همین را می گوید ای کاش با شما بودیم ای کاش می توانستیم با شما باشیم ای کاش می توانستیم یکی از رزمندگان شما بوده و زیر پرچم رهبر عزیز و شجاع باشیم.»



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 9 تير 1397
ترامپ تحریم‌های کره شمالی را تمدید کرد

 سایت کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای یک سال دیگرتحریم‌های ضد کره شمالی را تمدید کرد.

ترامپ با وجود جاری بودن مذاکرات با کره شمالی، وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

یک هفته بعد از آنکه ترامپ گفت کره شمالی دیگر تهدیدی به شمار نمی‌آید، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی "تهدیدی فوق العاده" برای آمریکا محسوب می‌شود!

تکمیلی: پایگاه اینترنتی کاخ سفید همچنین در بیانیه منتشر شده در این باره از تمدید وضع فوق العاده درباره منطقه بالکان برای یک سال دیگر خبر داد.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
ارتش سوریه پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کرد

ارتش سوریه پایگاه اشغالگران آمریکایی در تنف را محاصره کرد

 با پاکسازی مناطق گسترده ای از صحرای سوریه (البادیه)، پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق، به محاصره ارتش این کشور درآمد.

منابع میدانی امروز جمعه 1 تیر اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پاکسازی مناطق مرزی با عراق از البوکمال تا التنف از باقیمانده های گروه تروریستی داعش، از همه طرف پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کردند.

ارتش سوریه در عملیاتی توانست منطقه ای با ابعاد 45 و 60 کیلومتر از بادیه سوریه تا مرز عراق را از باقیمانده های داعش پاکسازی کند.

این عملیات از هفت کیلومتری جنوب منطقه حمیمه و محورهای ایستگاه دوم و سوم پمپاژ نفت در بادیه سوریه آغاز و به پاکسازی مناطق گسترده ای در بادیه و نوار مرزی سوریه و عراق از البوکمال تا التنف منجر شد.

همچنین بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از صحرای سوریه (البادیه) پس از عملیات گسترده ارتش این کشور در چند روز گذشته علیه گروه تروریستی داعش در حومه های دمشق، حمص و دیرالزور آزاد شد.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقیمانده های گروه تروریستی داعشی حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می آورند و زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا برای آنها پایگاه های آموزشی تاسیس کرده اند به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
درخواست آمریکا از عربستان برای نظارت بین المللی بر بندر الحدیده یمن

درخواست آمریکا از عربستان برای نظارت بین المللی بر بندر الحدیده یمن

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت ایالات متحده آمریکا از عربستان سعودی و امارات خواسته با پیشنهاد نظارت بین‌المللی بر بندر الحدیده یمن موافقت کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی روز (جمعه) نوشت ایالات متحده آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی و امارات خواسته است با پیشنهاد طرح نظارت بر بندر «الحُدیده» یمن از سوی سازمان ملل موافقت کنند. این دیپلمات غربی همچنین گفته است که طرف سعودی «نشانه‌های مثبتی» از خود در رابطه با این طرح نشان داده است.

فشار آمریکا به ائتلاف عربستان و امارات بعد از آن صورت می‌گیرد که این ائتلاف بعد از گذشت بیش از یک هفته از حملات شدید برای اشغال بندر مذکور، به نتیجه مقبولی دست نیافت. ائتلاف عربستان در این حمله که گفته می‌شود به ابتکار و مشارکت فعال امارات بوده، از آمریکا و غرب یک هفته مهلت خواسته بود تا کار انصارالله و نیروهای انقلابی یمن در فرودگاه الحدیده را که شریان حیاتی و راه تنفس آن‌هاست، تمام کند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
روسای جمهور آمریکا چگونه از بدترین راز اسرائیل محافظت کردند؟

یک رسانه آمریکایی ضمن اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد، به بررسی نقش روسای جمهور آمریکا در حفاظت از بدترین راز اسرائیل یعنی زاردخانه اتمی پرداخته است.

روسای جمهور آمریکا چگونه از بدترین راز  اسرائیل محافظت کردند؟ به نقل از نیویورکر، زمانی که هیئتی شامل مقام های ارشد اسرائیلی در فوریه 2017 میلادی با دونالد ترامپ دیدار کردند، خواستار مذاکره درباره مسائل مختلفی با دولت جدید آمریکا بودند.

در صدر این فهرست، یک نامه مخفیانه بود که در آن اسرائیلی ها به آمریکایی ها قول داده بودند که هرگز به صورت علنی درباره زرادخانه هسته ای اعلام نشده ، صحبت نکنند. این هیئت اسرائیلی که شامل ران درمر سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بوده، سعی کرده است تا نامه امضا شده توسط ترامپ را تحویل بگیرد.

دولت جدید آمریکا همه سعی و تلاش خود را می کند تا رضایت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را جلب کند، کسی که ترامپ قول داده است حداکثر حمایت ها را از وی داشته باشد. ولی در آن لحظات پر هرج و مرج، مشاوران ترامپ احساس و درک روشنی از درخواست اسرائیل نداشتند. آنها چیزی درباره وجود این نامه نمی دانستند و از احساس فوریتی که مقام های اسرائیلی به آن اشاره می کردند، کاملا گیج شده بودند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 1 تير 1397
توقیف قایق بیگانگان در ساحل الحدیده توسط یمنی‌ها

نیروی دریایی ارتش یمن یک قایق وابسته به بیگانگان را در ساحل الحدیده شناسایی و توقیف کرد.

توقیف قایق بیگانگان در ساحل الحدیده توسط یمنی‌ها یک قایق متعلق به بیگانگان بامداد امروز یکشنبه 27 خرداد در ساحل الحدیده یمن شناسایی و توقیف شد.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیاتی غافلگیرانه این قایق را توقیف کرده اند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار یک پست توئیتری این خبر را تأیید کرده است.

الحوثی اعلام کرده که این قایق به احتمال زیاد متعلق به آمریکا یا فرانسه است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1397
جنایتی که ترامپ در حق کودکان مهاجر انجام داد

جنایتی که ترامپ در حق کودکان مهاجر انجام داد

آمارهای نهادهای رسمی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران به جدایی حدود 2000 کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا ظرف 6 هفته گذشته منجر شده است.

این آمارها که «وزارت امنیت داخلی آمریکا» در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داده نشان می‌دهد بین 19 آوریل تا 31 مه، 1995 کودک خردسال از والدین خود جدا شده‌اند.

برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است. دولت آمریکا والدین این کودکان را به تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا، نقض قوانین مهاجرتی یا ارتکاب جرم متهم و آنها را بازداشت کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1397
بشار اسد: اگر احساس کنیم ایران نیاز به پایگاه نظامی در سوریه دارد در این زمینه تردید نخواهیم کرد

بشار اسد: اگر احساس کنیم ایران نیاز به پایگاه نظامی در سوریه دارد در این زمینه تردید نخواهیم کرد

 بشار اسد – رییس جمهور سوریه – در مصاحبه با شبکه العالم گفت: امروز اگر در هماهنگی با ایرانی ها احساس کنیم به وجود پایگاه نظامی ایرانی در سوریه نیاز است حتما در این زمینه تردیدی به خود راه نمی دهیم. در سوریه پایگاه ایرانی وجود ندارد چون ایرانی ها درخواست نکردند. ما از اول جنگ از ایرانی ها درخواست کردیم در سوریه حضور یابند.

وی افزود: باید به صورت واضح تأکید کنم، رابطه سوریه و ایران رابطه ای راهبردی است و تحت تاثیر مسائل جنوب و شمال قرار ندارد. این رابطه با همه جوانبش به صورت واقعی با حال و آینده منطقه مرتبط است و تحت تاثیر قیمت های بازار بین المللی قرار نمی گیرد. نه سوریه و نه ایران هرگز این رابطه را در بازار سیاسی بین المللی مطرح نمی کنند، تا بخواهد مکانی برای سازش باشد. هر آنچه مطرح شده ، طرح اسراییلی است، وهدف از آن به چالش کشیدن و در تنگنا قرار دادن ایران است. 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : پنج شنبه 24 خرداد 1397
اسرائیل چگونه فرو خواهد پاشید؟!

با فراگیر شدن جنایات اسرائیل در رسانه‌ها، ظهور مورخان نواندیشی که کل واقعه هولوکاست را زیر سوال بردند و شهادت فعالان صلح غربی اینک تابلوی مظلوم نمایی اسرائیل فرو ریخته است.

اسرائیل چگونه فرو خواهد پاشید؟! روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره 19 خرداد خود نوشت:

بنیان‌های رژیم صهیونیستی بر چند ستون متزلزل و دروغ بنا شده است؛



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : پنج شنبه 24 خرداد 1397
بن سلمان در زمان پنهان شدن از انظار عمومی با مقامات صهیونیست دیدار کرده است

به نقل از بخش انگلیسی المنار، گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در روزهایی که در مقابل دوربین حاضر نمی‌شد با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار داشته است.

خبرگزاری الخلیج الجدید به نقل از چند منبع آگاه مصری گزارش داد ولیعهد سعودی در تازه‌ترین اقدام ریاض برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، با مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

محمد بن سلمان از زمان حادثه تیراندازی در محوطه کاخ سلطنتی در ریاض در تاریخ 21 آوریل (1 اردیبهشت)، در انظار عمومی ظاهر نشد. روز 5 ژوئن (15 خرداد)، مقامات سعودی تصویری از وی منتشر کردند که او را در حال دیدار با نخست وزیر لیبی در جده نشان می‌داد.

به گفته منابع مصری، بن سلمان در دیدار با مقامات صهیونیست به دنبال تشکیل اتحادی علیه ایران در منطقه بوده است. 

المنار نیز گزارش داد محور اقدامات محمد بن سلمان در راستای ادعای دروغینش مبنی بر حمایت از فلسطین با راهکاری علیه ایران و اردن بوده است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1397
قدس پاره تن اسلام است.

عکس روز قدس



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 18 خرداد 1397
عکس نوشته روز قدس

هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست. پیامبر اکرم (ص)

متن ادبی روز قدس


:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 18 خرداد 1397
ناکامی نتانیاهو در متقاعد کردن اروپا به حمایت از رویکرد ترامپ علیه ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اروپایی‌اش هشدار‌های واهی خود علیه ایران را تکرار کرد اما در هدفش شکست خورد.

به نقل از شبکه المیادین،بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس نتوانست سران اروپا را به حمایت از خط مشی رئیس جمهور آمریکا علیه ایرانراضی کند.  

شبکه تلویزیونی المیادین درباره سفر بنیامین نتانیاهو به سه کشور اروپایی اعلام کرد: هدف اصلی سفر نخست وزیر اسرائیل به سه کشور اروپایی، جلب حمایت اروپا از موضع این رژیم علیه ایران بود. بنیامین نتانیاهو در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس هشدار‌های خود درباره ایران به ویژه برنامه هسته‌ای این کشور و حضور ایران در سوریه را تکرار کرد.  

گوینده کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت: «هدف از دیدار‌های نتانیاهو با سران آلمان، فرانسه و انگلیس، جلب حمایت اروپا از فشار‌های آمریکا بر ایران بود.»



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 18 خرداد 1397
وزیر جدید سعودی، مردم عربستان را تهدید به تجاوز کرد!

وزیر جدید امور اسلامی سعودی، مردم عربستان را به تجاوز تهدید کرد!

 در حالی که ملک سلمان، پادشاه سعودی، عبداللطیف آل الشیخ را به عنوان وزیر جدید «امور اسلامی» منصوب کرده است، فعالان فضای مجازی ویدئویی منتشر کرده‌اند که او در آن در اظهاراتی بی‌شرمانه به مردم عربستان توهین می‌کند.

عبداللطیف آل الشیخ در این ویدئو می‌گوید: «به کسانی که شبهه‌افکنی می‌کنند و می‌خواهند این حکومت را سرنگون کنند (می‌گویم) بدانند که اگر این حکومت سرنگون شود به مرد و زن آن‌ها تجاوز خواهد شد.»

شایان ذکر است امروز شنبه، ملک سلمان در دستوری جدید به ایجاد تغییراتی در درون دولت سعودی پرداخت و علاوه بر انتصاب وزیر جدید امور اسلامی، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، را -که گمانه‌زنی‌هایی درباره کشته شدن وی مطرح است- به عنوان رئیس شورای مناطق حفاظت شده کشور انتخاب کرد.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1397
الحوثی خطاب به قطری‌ها: دوره تهدید نظامی قطر گذشت/ عربستان در یمن غرق شده است

الحوثی خطاب به قطری‌ها: دوره تهدید نظامی قطر گذشت/ عربستان در یمن غرق شده است

 به نقل از پایگاه خبری النشره، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در مطلبی در شبکه‌های اجتماعی خطاب به ملت قطر گفت: دوره تهدید نظامی علیه قطر گذشته است. از هرگونه تهدید عربستان یا نظیر آن نگران نباشید زیرا آنها در نبرد یمن غرق شده‌اند؛ نبردی که با هرچه دارند برای شعله ور کردن آن و کشتار در آن تلاش کردند.

وی افزود: شما مانند آنها سلاح دارید و جنگنده‌های شما که (هواپیماهای) اماراتی را بیرون کرده و فراری دادند همچنان آماده هستند و معاهدات نظامی با ترکیه دارید که آنها (سعودیها) را مرعوب می کند.

الحوثی درباره روند نبردها در ساحل غربی یمن گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند بالگرد آپاچی متجاوزان تحت فرماندهی سعودی را سرنگون کردند.

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیروزیهای را در غرب منطقه حیس کسب کرده‌اند و چهار راه العدین به طور کامل تحت کنترل درآمده است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1397
اعلام حالت فوق‌العاده در ارتش عربستان

اعلام حالت فوق‌العاده در ارتش عربستان

به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، یک افسر دستگاه امنیتی امارات در توئیتر بدون ذکر نام خود و با حساب کاربری «بدون ظل» [بی سایه] اعلام کرد عربستان سعودی در همه بخش های ارتش و نیروی هوایی این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده است.

در این توئیت که برخی روزنامه های کشورهای خلیج فارس آنرا منتشر کرده اند، آمده است: این وضعیت از امشب برای مدت نامشخصی ادامه خواهد داشت و علل آن اعلام نشده است. این اقدام درحالی صورت گرفته است که چهارشنبه گذشته دو فرد مسلح به یک ساختمان وابسته به نیروهای گارد ملی در شهر طائف حمله کردند.

به گفته خبرنگاران سعودی در این حمله یک نیروی امنیتی کشته شده است. تصاویر منتشرشده در شبکه های اجتماعی حاکی از آماده باش گسترده امنیتی در خیابان‌های عربستان سعودی است.

در همین حال این منابع خبری در کشورهای حاشیه خلیج فارس به نقل از یک منبع آگاه که از نزدیکان خاندان سلطنتی سعودی است، اعلام کردند محمد بن سلمان در حادثه تیراندازی در قصر الخزامی که آوریل گذشته روی داد صدمه ندیده است اما به شدت دچار وحشت شده و این مسئله روی زندگی روزمره و تصمیماتش تاثیر گذاشته است. این منبع افزود: حادثه قصر الخزامی اقدامی مسلحانه با اهداف سیاسی و توسط اعضای حکومت بود و اقدام تروریستی نبوده است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1397
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با برجام

نشست شورای امنیت: به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، واسیلی نبنزیا -- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد -- که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه ژوئن را بر عهده دارد، گفت این شورا در ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد ماه ) درباره قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با برجام نشست خواهد داشت.

نبنزیا بعدازظهر امروز (جمعه) در نشست خبری که برای معرفی برنامه های شورای امنیت در این ماه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد. بررسی شرایط مربوط به سوریه، تمدید ماموریت کمیته ها و نهادهای وابسته به این شورا در جهان و همچنین مسائل صلح و امنیت بین المللی، نشست مربوط به خلع سلاح و صلح پایدار، دیگر برنامه های این شورا در ماه ژوئن خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 12 خرداد 1397
برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا غیبت بن سلمان طولانی شده است؟
 
false
محمدبن سلمان

به دنبال طرح این سوال که چرا غیبت ولی‌عهد سعودی در انظار عمومی طولانی شده، خبرگزاری اتیوپی مدعی دیدار نخست‌وزیر این کشور با ولی‌عهد سعودی شده اما خبرگزاری عربستان خبری در این خصوص منتشر نکرده است.

غیبت طولانی‌مدت محمد بن سلمان همچنان موضوع داغ برخی رسانه‌هاست. محمد بن سلمان تقریبا از چند روز بعد از حادثه تیراندازی در محوطه کاخ سلطنتی محله «الخزامی» واقع در ریاض در اول اردیبهشت‌ماه دیگر در انظار عمومی دیده نشده است.

برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا غیبت او طولانی شده است؟

در واکنش به این سوال‌ها، سه روز پیش رئیس دفتر بن سلمان در توییتر عکس از ولی‌عهد سعودی منتشر کرد که با لباس غیررسمی در کنار حمد بن عیسی شاه بحرین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی ایستاده است اما زمان و مکان آن مشخص نیست. برخی این اقدام رئیس دفتر بن سلمان را واکنشی دانستند به سوالهای اخیر درباره سرنوشت بن سلمان.

جدیدترین مورد که کمی عجیب به نظر می‌رسد، خبر دیدار نخست‌وزیر اتیوپی با ولی‌عهد عربستان است. روز جمعه (۱۸ می) خبرگزاری اتیوپی اعلام کرد که «ابی احمد» نخست‌وزیر این کشور در ریاض به دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان رفته است اما خبرگزاری رسمی عربستان در اخبار مربوط به ولی‌عهد هیچ خبری در این خصوص پوشش نداده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397
حمله موشکی یمن به پایگاه راداری عربستان سعودی

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه راداری ارتش عربستان سعودی در منطقه خمیس مشیط را با موشک بالستیک هدف قرار داد.

حمله موشکی یمن به پایگاه راداری عربستان سعودیبه نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یگان موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه راداری ارتش عربستان سعودی در منطقه خمیس مشیط را با موشک بالستیک بدر یک هدف قرار داد.
انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397
موشک‌های محور مقاومت و گنبدی که فروریخت

سامانه گنبد آهنین اسرائیل با وجود بزرگ‌نمایی‌های بسیار، نتوانست حتی چند فروند راکت را منهدم کند.

وقتی در بامداد پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت راکت‌های سوری بر فراز بلندی‌های جولان اشغالی مشاهده شدند و آژیر خطر به صدا درآمد؛ تمام امید صهیونیست‌ها به سامانه‌های پدافندی به خصوص گنبد آهنین بود که تمام راکت‌ها را منهدم کند، اما این امید واهی به کابوس تبدیل شد و شبی پرخطر را برای ساکنین مناطق اشغالی رقم زد.

نیرو‌های سوری در این شب نزدیک به ۷۰ فروند راکت به سمت بلندی‌های جولان شلیک کردند و به گفته رسانه‌های غربی از جمله دیلی تلگراف و گاردین سامانه پدافندی گنبد آهنین اسرائیل فقط توانست ۴ فروند را رهگیری و منهدم کند؛ حال سوالی که باید پرسید این است که چرا گنبد آهنینی که به همت یار غار آمریکا ساخته شده نتوانست در برابر راکت‌های سوری مقاومت کند و فقط به تماشای اصابت راکت‌ها به اهداف نشست.

راکت‌های سوری گنبد آرزوی اسرائیلی‌ها را نابود کرد/ موشک‌های مقاومت و گنبدی که فروریخت/ نابودی گنبد آهنین اسرائیل نتیجه اعتماد به یانکی‌ها

هزینه گزاف اما بی‌نتیجه اسرائیل برای پدافند هوایی

از زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت کشور‌های غربی بخش‌هایی از سرزمین فلسطین را اشغال کرد می‌دانست که کشور‌های منطقه تشکیل سرزمین یهودی را در قبله اول مسلمانان نمی‌پذیرند و به مقابله با این اشغال بر می‌خیزند، پس از همان ابتدا با صرف هزینه‌های گزاف کار تجهیز خود به سلاح‌های مدرن را آغاز کرد.

اسرائیل از ابتدا تا امروز سالانه نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد دلار برای برنامه نظامی خود هزینه صرف کرده که بخش بیشتر آن صرف ساخت و یا خرید سامانه پدافند هوایی برای مقابله با جنگنده‌ها، موشک‌ها و راکت‌هایی شده که احتمال شلیک آن‌ها به سرزمین اشغالی وجود داشت



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397
موگرینی: نمی‌توانم درباره تضمین صحبت کنم

ظریف وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست بروکسل بخشی از محتوای مطرح‌شده در این نشست را بازگو کردند.

 محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان که برای انجام مذاکرات برجامی به اروپا سفر کرده است، پس از پایان نشست بروکسل گفت: این نشست شروع خوبی بود اما همه چیز به چند هفته آینده بستگی دارد.

موگرینی: نمی‌توانم درباره تضمین صحبت کنم

ظریف: باید تضمین دریافت کنیم که منافعمان در برجام حفظ می‌شود/ موگرینی: تضمین نمی‌دهیم اما برای حفظ تجارت با ایران تلاش می‌کنیم



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397
قیام فلسطینی‌ها علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی

قیام فلسطینی‌ها علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی.مراسم مقدماتی انتقال سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس از صبح امروز آغاز شده است،ملت فلسطین نیز در واکنش به این اقدام خصمانه در سراسر این کشور در حال برگزاری راهپیمایی بزرگی هستند.

آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه

 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397
کشورهای آسیایی باید هرچه بیشتر با یکدیگر کار و همکاری کنند/
رئیس‌جمهور سریلانکا با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: کشورهای آسیایی باید هرچه بیشتر با یکدیگر کار و همکاری کنند، زیرا این همکاری‌ها موجب تقویت آن‌ها خواهد شد.

 آقای سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا عصر امروز (یکشنبه) با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397
صدای عجز ارتش سعودی از کشف لانچر موشک‌های یمنی به هوا بلند شد/
کلاه سبزها در یمن

 

ارتش سعودی با وجود تمام دارایی های نظامی و جنگنده های مدرن و گذشت ۳ سال از شروع تجاوز به همسایه خود، دست به دامان ۱۲ آمریکایی شده تا به آنها کمک کنند چطور لانچرها و انبارهای موشکی یمنی ها را کشف کنند.

صدای عجز ارتش سعودی از کشف لانچر موشک‌های یمنی به هوا بلند شد/ کلاه سبزهای آمریکایی برای دور جدید دوشیدن وارد می‌شوند .



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397
نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی در عراق/پیشتازی ائتلاف‌های «النصر» و «الفتح» در استان بصره

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی در عراق/پیشتازی ائتلاف‌های «النصر» و «الفتح» در استان بصره

 نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی در عراق/ به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی به ترتیب ائتلاف های النصر (به ریاست حیدر العبادی)؛ الفتح (به ریاست هادی العامری)؛ سائرون (وابسته به مقتدی صدر) و دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) در استان بصره حکایت دارد.

در استان نینوا نیز ائتلاف «نینوی هویتنا» و «النصر» به ترتیب پیشتاز هستند.

نتایج شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق در منطقه کردستان نیز از پیشتازی حزب «اتحادیه میهنی» کردستان در دو استان سلیمانیه و حلبچه و پیشتازی حزب «دموکرات» کردستان در دو استان اربیل و دهوک حکایت دارد.

از سوی دیگر، «احمد الاسدی»، سخنگوی ائتلاف «الفتح»، به رهبری هادی العامری، اعلام کرد نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی این ائتلاف حکایت دارد. با این حال، وی درباره احتمال تقلب در اعلام نتایج این انتخابات ابراز نگرانی کرد. 
انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد